Stockholm December 09 [2/4]


Fredag 4 december
förfix
Klockan ringer vid nio,jag kutar in i duschen. Direkt efter frukost så  klipper Mia mig, hon går frisörlinjen, och ja efter en termin i branschen så vet hon vad hon håller på med. Mitt hår blev nice!
Sedan gick vi till konsum och köpte pendelkuponger och jag fotade till en skoluppgift. Sedan vart det full fix med smink och hår fram tills middagen som bestod av kassler. Och  sen var det bara att hoppa i våra fina konsertkläder, jag såg  ungefär ut som en skolflicka från 50-talet.  vi alla var väldigt spända och förväntansfulla.
stoj innan konserten
Vi tog som sagt pendeln en bit och fick skjuss till hovet av en släkting till Jennie. Så fort vi såg globen som lyste i blått tjoade vi. Sedan när vi såg den enorma kön  till hovet sprang vi nästan.
Men kön gick väldigt fort och vips var vi inne i hovet, och vi gick genast till backstreet boys shopen, Jag hade hemskt gärna velat haft en t-shirt,spanade in denna men hade en femtiolapp för lite,så det vart en  snygg poster istället.
Vi hittade våra platser,som var längre upp än sist men man såg ändå bra, minuset var väl att det var väldigt brant. Vi tog av oss våra ytterkläder och nu såg alla våra konsert outfits. (blden)
Vi försökte hitta en toalett som det inte var så lång kö till, och det gjorde  vi. Men är det inte lite misstänkt att en tjejtoalett inte har någon kö? Precis, när vi gick in så beskådade vi en pissoar som användes av två hanar.
Tillbaks till våra platser efter  våra behov och   vi fick väldigt många blickar på oss, och även en del kommentarer,  såsom ”  titta, bsb-fans!”
När vi väl var uppe så   var det en tjej, med skithärlig dialek som sa ” nidär med tröjorna,kom hit så får vi fota er!”
jag hörde mig själv säga ” då var det dags.. igen”, vi blev ju fotade  på förra konserten också.Men vi gick snällt dit och posade för kameran, hennes BF tog bilderna
” Ni är så jävla vackra!” sa tjejen
Förra konserten, då vi var 14 år gamla så lät det mer” men guuuud vad söta”, nu är vi tydligen vackra

 

Vid halv åtta så drog förbandet september igång, hon sög allvarligt talat, hon lät som en smurf och såg ut som wannabe-lady gaga.
Sen var det bara att vänta och vänta och vid halv nio så släcktes hovets lampor förutom några strålkastare, HERREJÄVLAR!
Det var röda ”teatergardiner” över scenen, och när den drogs bort så såg man två trappor och en  stor bioduk där det spelades en  film, i slutet av filmen så sprang backstreet boys emot kameran och i nästa sekund hoppade de ut ur duken och började sjunga ”Everybody”.
Dom är så jävla  coola, denna gång hade de även fyra kvinnliga dansare med på scen, vilket kryddade upp det hela.
Det var småfilmer med varje bsb-medlem medans boysen bytte kläder, Först ut var Howie som var med i en biljakt, sen några låtar.
Sen var det AJ’s film som spelades och det var  fight club tema,eller backstreet boys fight club.
några låtar, de hade föresten världens coolaste skor som lyste i mörkret!
Brians video var roligast,han var prinsen ur ”förtrollad”.  Hela arenan skrattade.
sist och minst så var det Lille Nicks video, han hade matrix tema och efter det körde de larger  than life. ( alla videor finns på youtube, sök  bara på medlemmens namn och video this is us tour,ex howie video this is us tour)

Det är en sån jävla härlig känsla när en hel arena sjunger deras låtar,en hel arena som sjunger till bsb's låtar, ja det är fan kärlek!
Det går inte att beskriva hur grymma de  var, deras danser är skithäftiga, deras röster är otroliga, och deras show är riktigt kick-ass, och vi får inte glömma att de snackade lite svenska med oss ;)
och i slutet av konserten sprutades konfetti!

Nejmen jag vet inte vad jag ska säga, de insprerar mig så otroligt mycket, jag vill själv bara upp på scen och sjunga/showa precis som dom.
jag ville bara flyga upp till scen, krama dom och säga hur mycket jag beundrar dom för allt de gör. Jag älskar dom bara mer och mer.

Efter konserten så tog vi massa bilder utanför hovet och sen såg vi limosiner,och tänkte att det skulle vara lagomt coolt om vi posade framför en av dom.
sagt och gjort.
nu tycker jag det är riktigt komiskt,
Ja,där stog vi och posade för glatta livet medans en av bsb-medlemmarna satt där inne.
De hade tydligen åkt i en varsin limo direkt efter konserten till efterfesten. HAHA
bilder finns snart på bdb,några finns redan. Fråga efter min bdb om du inte redan vet adressen


Kommentarer
Postat av: Helle

fett grymt ju! :D



svar; haha, jag är inte så duktig i skolan faktiskt (a) jag har faktiskt inte ett enda MVG hittills :o bara på småuppgifter :p

2009-12-10 @ 20:32:31
URL: http://helenluu.blogg.se/
Postat av: Erika

Häftigt!!! =)

2009-12-11 @ 17:41:37
URL: http://ikaaan.blogg.se/
Postat av: LIENE

sv: Kul att vi gillade samma:)

2009-12-11 @ 22:19:20
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: LIENE

aaw tack söt:D

2009-12-11 @ 22:21:07
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: Severina

grymt :D jag ville också se bsb! haha minns när man typ bara lyssnade på deras låtar när man var liten :D

2009-12-13 @ 19:22:17
URL: http://severinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
2013
Januari|Februari

2012
Januari
Februari | Mars
April | Maj | Juni | Juli| Augusti |September |Oktober | November|December


2011
Januari
Februari | Mars
April | Maj | Juni
Juli | Augusti | September
Oktober | November
December


2010
Januari
Februari | Mars
April | Maj | Juni
Juli | Augusti | September
Oktober | November
December


2009
Oktober
November | December


RSS 2.0