Stockholm December 09 [1/4]

Stockholm december 2009

Det hela började egentligen för flera år sedan, då vi började samla ihop pengar för att en dag ha råd men att åka på en resa, och lite av dom pengarna gick till vår förra stockholmsresa. Men efter den resan ville vi tjäna mer pengar,så vi bakade muffins och sjöng på julmarknader tills vi var uppe i nästan sextusen. Och ungefär hälften av det gick till just denna resa, stockholmsresan 2009.

Torsdag 3 december
jag går ifrån skolan lagom till lunch, äter och skyndar mig att packa, vid fyra tiden  åker min röda väska in i min pappas bil, vi hämtade upp Mia och åkte till subway med this is us skivan på högsta volym. Tydligen så tyckte bruden på subway att vi såg så chockade ut varje gång hon sa något, men what to say, vi var lite borta?

Jag och Mia väntade på resten av sällskapet som kom  nån minut innan tåget gick och under den tiden hann jag och Mia prata med en engelskman, eller ja engelskmannen pratade med oss, vi såg väl ut som två fågelholkar när vi skulle förklara vägen till hotellet.
Så fort vi satte oss på tåget så  åt  vi våra mackor och klanten i gänget utsatte oss för stora faror som  t.e.x julmust som kom över  Mia.
Men denna gång var det i alla fall ingen fylloblatte som jamade och tafsade/kollade in oss.
Efter sex timmars tågresa var vi framme i stockholm och åkte direkt till huset vi skulle bo i,det vill säga hos Jennies farmor och farfar.  Vi fikade och  gick till rummen, vi sov i samma rum som sist, jag och Jennie i  "vårat" rum med hippetapeter och Mia och Emme i ett annat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
2013
Januari|Februari

2012
Januari
Februari | Mars
April | Maj | Juni | Juli| Augusti |September |Oktober | November|December


2011
Januari
Februari | Mars
April | Maj | Juni
Juli | Augusti | September
Oktober | November
December


2010
Januari
Februari | Mars
April | Maj | Juni
Juli | Augusti | September
Oktober | November
December


2009
Oktober
November | December


RSS 2.0