När bloggen är ens enda anledning att gå upp...


 
Det senaste året har för mig varit tufft på många sätt och vis, och det blev inte bättre när jag tog studenten förra våren och blev därmed arbetslös.
 
För nej, det är inte lätt att sitta på arbetsförmedlingens kurser med ens pappa som också är arbetslös,
det är inte lätt att höra hur alla kompisar får jobb efter jobb och början på ett liv mendans man själv står stilla.
(jag vet att jag låter självisk, men faktum är att jag inte skäms för min pappa, det är nog värre för honom att se ens barn hamna i arbetslöshet och jag är bara glad för mina vänners skull)


Som arbetslös så  är det inte mycket till vardag,  jag är en nattmänniska och är uppe om nätterna och vaknar vid 12.  I perioder har jag haft det väldigt jobbigt och den enda anledningen för mig att gå upp ur sängen är just bloggen, jag tycker det är roligt att blogga och dela med mig, jag tycker om att läsa andras bloggar och dela med mig av mina åsikter. Jag tycker om att gräva för att hitta ny musik att dela med mig av.
Som ni förstår så är bloggen viktig för mig nu när jag inte gör något om dagarna.
Men i flera dagar nu har det inte fungerat att ta emot kommentarer och kommentera andra blogg.se bloggar  och  jag skrev till supporten för några dagar sedan och har fortfarande inte fått något svar vilket gör mig riktigt less.
 
Just nu känns det som att ett bloggbyte är nära, men tills dess så vet ni varför jag inte skrivt så mycket personligt det senaste året och varför bloggen består av så mycket musik. För det är det jag gör om dagarna, lyssnar på musik och bloggar.


Kvällens underhållning får bli filmen äta,sova dö som handlar om en tjej som jobbar på fabrik och försörjer sig själv och sin arbetslösa far men sedan blir hon asvkedad från jobbet. Känns som en bra film att se för mig nu haha
 
Kan fortfarande inte kommentera andra blogg.se bloggar, så svarar här i inlägget :)

Kommentarer
Postat av: Frida

Hoppas du mår bättre snart! Ska du plugga vidare på universitet?

Svar: tack snälla <3nja har ingen aning om vad jag vill bli och är egentligen inte någon plugg människa
♫♪ Sandra T

2013-03-21 @ 19:27:00
URL: http://fridafridolins.blogg.se
Postat av: Linda

Åh, förstår att du haft det jobbigt! Jag hoppas innerligt att du hittar snart jobb ♥

2013-03-21 @ 19:47:44
URL: http://thepainoflove.devote.se
Postat av: Linda

Jag hade en sådan period efter studenten med. En lång period. Var inte sugen på att plugga, visste inte vad jag ville bli, och hittade inga jobb förutom timanställning då och då. Men det kommer faktiskt lösa sig för dig. Såklart! Det löser sig alltid. Det är bara en tråkig väntan. Förstår att det är skönt att ha bloggen med, det är härligt att få kontakt med lite folk och få tips om ny härlig musik :)

Svar: vad skönt att det löste sig för dig och tack för din kommentar <3
♫♪ Sandra T

2013-03-21 @ 20:16:28
URL: http://lillyz.blogg.se
Postat av: Annika A

Hoppas att det löser sig för dig, vet hur det känns för jag var själv arbetslös för några år sedan.

Svar: tack snälla <3
♫♪ Sandra T

2013-03-21 @ 20:43:46
URL: http://annikaa.webblogg.se/
Postat av: amanda

så tråkigt... :( hoppas du hittar jobb snart!

Svar: tack <3
♫♪ Sandra T

2013-03-21 @ 20:44:21
URL: http://aepplepaj.blogg.se
Postat av: Kristina

Helt sjukt att det är så svårt för oss unga att få jobb. Man ska vara ung (för då är man billig) men också ha en fyrtioårings CV...förstår inte riktigt hur de tänker där. Jag själv hade tur och lyckades få jobb c:a 3 månader efter studenten. Hoppas att du lyckas hitta något snart!

Styrkekramar

2013-03-21 @ 22:41:57
URL: http://earcandy.spotlife.se
Postat av: The monster herself

Hej! Det här med att inte hitta jobb och se hur alla andra hittar är ett bekant fenomen för mig. Jag bor i Finland och är riktigt dålig på finska så självklart väljer arbetsgivaren en tvåspråkig eller tom helt finskspråkig före mig. Jag tog också studenten ifjol, och nu studerar jag på universitet så jag har något att göra på dagarna. Dock är sommaren på kommande, vilket betyder 3-4 månaders utebliven studiestöd och en hyra att betala. Förra sommaren fick jag jobb ute i skärgården där det behövs mycket arbetskraft om somrarna (något för dig?) men det blev lite tungt i längden eftersom jag pga avstånd inte kunde åka hem under hela sommaren. Just nu söker jag jobb för fullt men jag har också en hel massa studier så jag inte kan satsa fullt ut på jobbsökandet och hittills ser det mörkt ut. I alla fall har jag funderat på att försöka göra någon form av frivilligarbete ifall jag inte får något annat jobb, inga pengar men något att skriva på cv't och det är ju alltid bra.. :)

Jag håller tummarna för att du hittar ett jobb snart! :)

2013-03-21 @ 23:20:13
URL: http://mittminimonster.blogg.se
Postat av: sararutberg

Åh jag förstår dig, min mamma har just hoppat av sitt jobb. Visst det är inte samma sak eftersom jag inte skulle kunna försörja båda oss och för att min mamma har andra jobb på linjen men det är fortfarande tufft. Jag själv har också sökt en massa jobb, det är mycket svårare än man tror. Hoppas du hittar ett jobb snart i vil fall, super härlig blogg btw! Älskar musik :)

2013-03-22 @ 00:16:23
URL: http://sararutberg.blogg.se
Postat av: Linda

Sv: Hihi, verkligen då! Underbar dag idag :D

2013-03-22 @ 11:43:05
URL: http://thepainoflove.devote.se
Postat av: linda

Åh sandra! <3 Förstår att hela situationen måste vara väldigt jobbig och jag är imponerad av dig som är så stark! <3

Du har inte funderat på att plugga på universitetet eller högskola? jag menar man behöver ju inte vara helt säker på vad man vill läsa utan kan man ju liksom skräddarsy kurser och så! :)

Massor med styrkekramar <3


Svar: tack finaste du <3Nja har aldrig trivts så bra i skolan och är ingen plugg människa och vet inte vad jag vill göra, även om jag skulle börja plugga så vill jag inte plugga här i östersund utan i någon större stad och har inte råd att flytta osv =/

kram <3
♫♪ Sandra T

2013-03-22 @ 14:40:46
URL: http://www.livetmedlinda.blogg.se
Postat av: MADDISENJ

Det är så tråkigt att det ska vara så som du skriver. Tyvärr är det många unga tjejer och killar som går arbetslösa just nu, även många äldre. Det är väldigt tråkigt och jag hoppas verkligen det löser sig!!

Svar: tack snälla du <3
♫♪ Sandra T

2013-03-22 @ 16:49:30
URL: http://maddisenj.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
2013
Januari|Februari

2012
Januari
Februari | Mars
April | Maj | Juni | Juli| Augusti |September |Oktober | November|December


2011
Januari
Februari | Mars
April | Maj | Juni
Juli | Augusti | September
Oktober | November
December


2010
Januari
Februari | Mars
April | Maj | Juni
Juli | Augusti | September
Oktober | November
December


2009
Oktober
November | December


RSS 2.0