Nothing compares to you


Gammal låt från 1990 av den irlänska sångerskan Sinéad O'Connor. Min bror satt och storglodde på denna video när den gick på MTV  typ samma år. Undrar varför han har rakad skalle egentligen?
Men älskar hennes röst, precis sån röst som jag skulle vilja ha.

men för tillfället har  jag  inte mycket till röst.
jag tror inte jag tål JB/gymnasie bacillerna så bra.
Vaknade vanlig tid, gick och kollade febern 38,1. stog och sa "
ÅHHHHHHHHH" ett tag,gick och  la mig i soffan,glodde på tv och försökte sova.
Blev väckt vid 11 av bror som sa att jag skulle till hälsocentralen, trodde inte på vad  tjockisen sa  så fortsatte  med mitt sovande.

Farsgubben ringde, sa att jag skulle gå ut till bilen för vi skulle till hälsocentralen. Jahapp.
På hälsocentralen så tog en sköterska blodprov och sen gick jag till en läkare som lyssnade på mina lungor. Fick recept på hostmedicin och nässrpay. ingen svinis iaf,vad jag vet har ju inte fått svar på blodprovet.


och just nu är febern 38,2. FÖRFAN dansläger imorgon ju, feber=ingen skola= inget läger.
Är  inställd på just det, inget läger, lika bra att vara inställd på det värsta.
Och för i övrigt så låter jag som en kille i målbrottet,så bror har fin sin bror han altid velat haft.
( det var är jävla tjat om min bror idag, feberyra?)

innan jag föddes så trodde alla att jag var en pojke,men när det visade sig att jag var ett flickebarn så vart bror besviken, han hade ju bestämt namn och allt till gossebarnet som aldrig kom. Och det gossebarnet skulle hetat Martin, så när mormor frågade vad jag skulle heta så sa brorsan " syster martin!"
så please, kalla mig syster martin så länge som jag är sjuk. sitter nämligen i huvtröja och jeans också.

( när jag tönker efter så är det inte så konstigt att jag är rättokvinnlig av mig, alla trodde ju att jag var en pojke!)





Kommentarer
Postat av: Alexandra♥

re: hihi, tack så mycket;)

din blogg är väldigt cool(H)

2009-11-12 @ 20:41:26
URL: http://xoxoalexandra.blogg.se/
Postat av: Amanda

sv: ja sjukt hätelig musikal :D

Btw, Nothing compares to you är så sjukt underbar :D Mäktig låt!

2009-11-12 @ 22:12:08
URL: http://deevice.blogg.se/
Postat av: therese

sv: tack så mycket, vad glad jag blir!! =D

2009-11-12 @ 23:34:48
URL: http://seul.blogg.se/
Postat av: anna

Den låten är så bra och tidlös!

2009-11-15 @ 22:38:03
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
2013
Januari|Februari

2012
Januari
Februari | Mars
April | Maj | Juni | Juli| Augusti |September |Oktober | November|December


2011
Januari
Februari | Mars
April | Maj | Juni
Juli | Augusti | September
Oktober | November
December


2010
Januari
Februari | Mars
April | Maj | Juni
Juli | Augusti | September
Oktober | November
December


2009
Oktober
November | December


RSS 2.0